2009. május 14., csütörtök

Turos bukta es pekkifli

Elmúlt hetvegen megsutottem eletem elso turos buktajat es "pek-kiflijet" a Nagymamam receptje szerint. Ez attol kulonleges, hogy soha senkit nem lattam azelott ugy sodorni kiflit, mint ot: szembol maga fele. Es sehol nem ettem ennel finomabbat, de komolyan.





Volt mar egy korabbi probalkozasom a kelt tesztakkal es az annyira sikertelen volt, hogy egy idore elment a kedvem az ujabb kiserletezgetestol. Kesobb rajottem, hogy kivetelesen nem az en hibambol nem sikerult, hanem az itteni liszt alacsony sike'r tartalma okozta a problemat. Azota mar beszereztem a kelt tesztakhoz szukseges kanadai Five Roses lisztet es izgatottan fogtam a suteshez.



Hozzávalók:

- 18 kanál cukor
- 1 liter tej
- 12 dkg élesztő
- 2 kg liszt
- 3 dl olaj
- 4 tojás
- 1 kanál só

Egy edénybe beletesszük a 18 kanál cukrot, rá a langyos tejet, bele az élesztőt és hagyjuk amig az élesztő dolgozik néhany percet. Utána beletesszük a lisztet, olajat, tojást, sót. Megdagasztjuk ... ha túl kemény akkor még adunk hozzá tejet (ez a liszttől függ, én még adtam hozzá kb. 1 dl-t). Lágyabb kalácstésztát készitünk. Kb. 1 orat kelesztjuk.

Megformázzuk a kifliket vagy buktákat, újra duplajara kelesztjük. Sutes előtt lekenjük őket felvert tojással.

A turo tolteleket igy keszitettem el:

  • fel kg tehenturo
  • 3-4 k cukor - izles szerint
  • fel citrom reszelt heja
  • 1 tk vanilia kivonat
  • 1 tk etkezesi kemenyito

9 megjegyzés:

szazala

Jóóóóóóóóóóó nagy adag ám!!(olyan,nekünk való:))

Jade

Valoban nagy adag, ezzert en eloszor csak 1 kg lisztboil keszitettem el. De 2 nap mulva nem volt belole, pedig csak ketten vagyunk es egy vendeget is megkinaltunk belole...

Budai Evódia

én is elkészítettem, és jelentem:jó fagyasztva is...már ha sikerül eltenni belőle:)
kösziii

Jade

Orulok ha izlett!!!

Linda

Itthoni lisztek(Mo.) közül melyiket javaslod hozzá?Ugyanaz a tészta a kiflihez és a buktához is? Meddig kell keleszteni?Ha csak 1 kg lisztből készítem, akkor mindennek a felét veszem?Túrós buktához van valami jó töltelék recepted is?:)Bocsánat a sok kérdésért.

Jade

Szia Linda!
Magyarorszagon ugy tudom, hogy a BL 80-as liszt a legjobb, ezert en ezt javasolnam. Igen, ugyanazt a tesztat hasznaltam mindket esetben. Kb 1 orat kelesztettem a tesztat - eddig duplajara kellene kelnie - kivettem fele mennyiseget, ebbol elkeszitettem a kifliket, majd a masik felebol a buktakat. Azutan ujra hagytam kelni kb. 30-40 percet mielott megsutottem.
Ha csak 1 kg lisztbol keszited, felezzel minden hozzavalot.
A toltelekrol irok mindjart a bejegyzes vegen.
Sok sikert! Ha van meg kerdesed, nyugodtan irj! :) Nagyon kivancsi vagyok az eredmenyre! udv, j.

Mária

Szia kedves unokatestvérem!
Gratulálok a bloghoz! Remélem, sok-sok finom recept fog itt összegyűlni. A pékkiflihez csak annyit tennék hozzá, hogy én is nagyon szeretem, amíg otthon voltam, nem telt el hétvége hogy ne sütöttünk volna anyuval. Természetesen mindig én sodortam. Erről nem írtál, hogy te hogy csinálod??? Ugyanis mi úgy csináltuk, hogy volt olasz tésztanyújtó gépünk. A kelt tésztából kis gombócokat csináltunk (szilvás gombóc méretűt), majd azokat kezdtük el nyújtani, először vastagra, majd 2-3 újbóli, egyre vékonyabbra beállított nyújtással papírvégkonyra és hosszúra, majd ezt a kb 30-40 cm hosszú hullavékony tésztát sodortuk fel. Nekem most nincs tésztanyújtó gépem, azóta nem is csináltam pékkiflit. Szóval te hogy csinálod?

Névtelen

- miest meglattam a kiflit pont az a sodrasi modszer jutott eszembe, bamilyen furcsa aszem en ugyanazt fogom alkalmazni, mert kesz muveszet a formalasa, idoszempontbol pedig kivancsi vagyokh van-e veszteseg.... de aligha kepzelem el...no de meglatni...

Jade

Mariam,
En nem vettem elo a tesztanyujtogepet, mert fel kg lisztbol keszitem, ebbol lesz bukta is, kifli is. Ha nagyobb adagot keszitenek, akkor valszeg azt hasznalnam. Ezert kisebb meretu nyujtofaval nyujtom minnel bekonyabbra a kis gombocokat es szembol elkezdem sodorni magam fele egyik kezzel, masikkal huzom a tesztat. Aztan megsodrom ket kezzel, mintegy lehegyesitva a ket veget es igy teszem a tepsire.

Kedves Nevtelen,
Remelem, hogy sikerult elkeszitened. Hogy ment a formazas?

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP